23948sdkhjf

Rema 1000s discounteventyr fortsætter

Rema 1000, der er kendt under overskriften discount med holdning, fortsætter sin fremgang. Kæden præsterede hele 14 procents vækst sidste år, og resultatet føjer sig til en lang ubrudt årrække med vækst.
Direktøren mener, at Rema 1000 er kommet langt med at bevise over for danskerne, at det kan lade sig gøre at sælge kvalitet til discountpriser. Der er sket meget de sidste 8-10 år, og discount er ikke længere det samme. Discount kan sagtens være lækkert og inspirerende lyder det fra hovedkontoret i Horsens.

Med en vækst på hele 14 procent for 2013 fortsætter Rema 1000 sit vækstridt. Omsætningsvæksten føjer sig til en lang årrække med vækst, og administrerende direktør Henrik Burkal mener, at den vedholdende vækst vidner om, at et stort antal danskere værdsætter Rema 1000s koncept om discount med holdning.

- For flere år siden satte vi os for at bevise overfor danskerne, at det godt kan lade sig gøre at tilbyde et bredt udvalg af dagligvarer af høj kvalitet og god smag til faste lave priser. Vi er kommet langt med det bevis, siger Henrik Burkal. Han fortsætter:

- Discount betyder noget andet i dag end for 10 år siden, og det ved danskerne efterhånden godt. Det behøver ikke være kedeligt og uinspirerende, de fysiske rammer må gerne vidne om et supermarked, og servicen må gerne føles som hos en købmandsbutik i gamle dage. Det er denne positive feedback, vi får fra vores kunder, så jeg vælger at tro, at det er den væsentligste begrundelse for en vækst igen i 2013, siger Henrik Burkal.

I alt blev det til 15 butiksåbninger og fem butiksudvidelser i 2013, og ekspansionen bidrager også til den bevisførelse, som Rema 1000 er i færd med. Kæden har både planer om at åbne og udvide flere butikker i år, hvor målsætningen er at komme op på 15-20 nye steder med discount med holdning.

Lav pris ikke længere nok
Mange danskere har fået øjnene op for den norskejede discountsucces. Senest har kæden scoret højt i en imagemåling, der placerede Rema 1000 i toppen sammen med Irma, som kæder med de mest loyale kunder. Og netop Irma er en stor inspiration for Rema 1000:

- Irma har altid gjort tingene på deres egen måde, og de har holdt fast i et klart koncept. Det er en stor inspiration for os. Jeg plejer at sige, at vi naturligvis ikke har noget imod visse fællestræk med Irma, bare ikke på priserne. Jeg tror, at forbrugeren anno 2014 vil have en rigtig god pris, men modsat for få år siden, er det ikke længere nok. Du skal også både kunne levere kvalitet og inspiration. Det siger vi i hvert fald til os selv hver dag ude i de 247 butikker landet rundt, og vi tror på det, slutter Henrik Burkal.

2013 var et år med meget fremgang for Rema 1000, og det var også året, hvor kæden vandt en stor CSR-pris for sin indsats mod madspild i samarbejde med Selina Juul, stifteren af forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156